Om mig
Min profilbild

Andreas


RSS Flöde
Musik: Avatar - Avatar
Japp! En julklapp till mig själv, avatars senaste egenbetitlade album.

 

Jag har lyssnat på den en hel del och jag är faktiskt sjukt jävla glad för de 129kr den kostade.

 

I min mening har Avatar växt den senaste tiden och kan nu producera en hel platta där inte en enda låt är dålig.

Något som bandet har hållit kvar vid är lite smått udda intron, eller vad man ska kalla det. Eller vad sägs som en motorsåg som startas och sen hör man hur de sågar i en levande människa som skriker (naturligtvis) för full hals?

 

Tyvärr är detta en sån platta där jag känner att någonting saknas, men kan inte riktigt sätta fingret på det.

De har en rätt sjysst blandning på låtarna, så plattan i sig blir inte långtråkig, men de saknar en låt av ren aggressionsutlopp... Kanske är det som stör mig?

 

I vilket fall, jag tycker att ni ska ta på er pjuxen och dra ner till närmsta CD-affär och köpa er ett ex av denna skiva!

 

Betyg:

4/5

 

Fotnot: länk till avatars hemsida på myspace - http://www.myspace.com/avataronline

2010-01-02 @ 13:10:49 Recension Permalink


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!