Om mig
Min profilbild

Andreas


RSS Flöde
Film; James Cameron's Avatar
Innan du läser vidare, det är i viss mån spoilervarning på inlägget så läs vidare på egen risk...



Filmen utspelar sig på den mycket avlägsna planeten Pandora, där det finns en mineral som människor håller på att utvinna. De levande varelserna, kallade Na'vi, motsätter sig detta eftersom människorna förstör deras underbart vackra planet.

Med hjälp av en blandning av mänskligt och Na'vi-DNA har man skapat Na'vi-er som går att "fjärrstyra" från den människa vars DNA blivit blandat med utomjordingens, varav namnet "Avatar".
Denna avatar ska sedan användas för att ha kontakt med Na'vi och för att studera dem m.m.

Anyway, för att skippa massa dravel hit och dit så måste jag säga att detta kanske inte var den bästa filmen jag sett, men definitivt en av de bästa! Filmen är inte mindre än 2 timmar och 40 minuter lång, och det tyckte jag var långt innan jag satte mig i biosalongen. Filmen behöver verkligen denna tid på sig, för längden till trots så blir den aldrig tråkig.

Som vanligt med storfilmer så är de bitvis förutsägbara, vilket i stort sett är en av de få nackdelar denna filmen har.

Skulle kunna skriva i evigheter om denna filmen, men säger som såhär istället:
se filmen! Jag och hjärtat såg den som "vanlig" bio,  men den finns även som 3D... vilken vi funderar på att se. ;-)

Betyg:
5/5


2009-12-20 @ 10:04:35 Recension Permalink


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!