Om mig
Min profilbild

Andreas


RSS Flöde
Film; Sherlock Holmes



I förrgår var jag och hjärtat och såg denna på Biopalatset i Göteborg.

Filmen handlar, föga förvånande, om Sherlock Holmes (Robert Downey Jr) och hans sidekick Dr Watson (Jude Law) i London.

I filmens början grips en viss Lord Blackwood (Mark Strong) när han är i full färd att utföra svart magi och får dödsstraff för detta. Men Blackwood svär att återvända från de döda och fortsätta med sin kampanj att ta över hela det engelska imperiet, och därigenom även USA.

Alla tror ju naturligtvis på allt detta, bortsett från Holmes och Watson som bestämmer sig för att gå till botten med det hela vilket utsätter dem för ett äventyr med dödliga faror lite överallt.


Direkt när filmen slutade kände jag direkt att detta tyvärr inte var någon höjdarfilm trots allt. Det är bra skådisar, smarta biroller och Sherlock kan inte ha blivit mer arrogant. Det lades ut ledtrådar till publiken hela tiden, vissa mer långsökta än andra, och man blev faktiskt lite vilseledd några gånger.

Detta är en helt okej film ändå, men knappast någon som kommer hamna på någons favoritlista. Att filmen för tillfället har hela 7.7 av 10 på imdb's poänglista är för mig oförståeligt.

Betyg
3/5
2010-01-17 @ 10:13:20 Recension Permalink


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!