Om mig
Min profilbild

Andreas


RSS Flöde
Ett samlingsinlägg
Såhär halvvägs in i januari så är jag överlycklig för att snön fortfarande ligger kvar på marken och vattnet är fortfarande fruset! Nackdelen är att det börjar bli varmare ute, idag var det bara 3 minus. :-(
Var på ett möte mer eller mindre hela arbetsdagen idag och då var jag i ett mötesrum på 4e våningen, så man såg ut över taken på de omkringliggande byggnaderna. Där på ett snedtak såg man att snön rörde på sig när solen låg på, dvs snön smälter.

Varje årstid har sina fördelar... Vintern (om det är en riktig vinter alltså) är kall... riktigt kall och frisk! Köpte mig ett nytt objektiv för ett par veckor sedan, var ute och premiärfotade närapå 2 timmar i 15 minusgrader och det var så gott! Varken pollen eller insekter i luften.

Våren: Väldigt skönt när man kan sitta ute i solen och fika för första gången på året och det börjar lukta natur.

Sommar: Säger sig självt... bada och grilla någon?

Hösten: helt fantastiska färger i naturen och en fotografs dröm! Dessutom gillar jag när det regnar sådär riktigt riktigt mycket och åskar. Minns i början på oktober förra året... det regnade sådär mycket som man ser i amerikanska filmer och åskade så att hela himlen lyste upp... och samtidigt satt jag på balkongen med hjärtats lilla laptop och bara njöt.

--------------------------------

Åt årets första semla idag också! Gick ner till Råda livs för att köpa ett par påsar smågodis till hjärtat men tittade i brödskåpet och där fanns semlorna och ropade på mig. De var jättegoda!

Det var sådär lagom mycket grädde, mycket mandelmassa och stora "lock" med florsocker. Mumma!



Fettisdagen är egentligen inte förrän den 16 februari i år, men denna gången tjuvstartade vi litegrann. :)

--------------------------------

Nämnde innan att jag köpte mig ett nytt objektiv. Det är ett Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II VC LD Aspherical (IF) och ersätter mitt kitobjektiv. Bortsett från att objektivet vinjetterar en del vid minsta bländare så är jag sjukt nöjd med det och bildstabilisatorn i gluggen fungerar perfekt och bilderna blir skarpa som rakblad. :)

Här kommer två provbilder, totalt oretusherade:





Båda är tagna i Råda, nära där jag bor och det var gott att gå omkring med kamera och nya batterigrepp.

Jag får ta och hänvisa till min fotoblogg, Grunkan.se, för mer information. ;-)



Såååå... det var allt för mig denna gång. :-) Jag ska försöka bli lite bättre på att hålla mig uppdaterad här, det är faktiskt riktigt kul att hålla på med även en sån här enkel blogg.

C'ya!
2010-01-14 @ 20:23:56 Allmänt Permalink


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!