Om mig
Min profilbild

Andreas


RSS Flöde
Billjud del 2
Åkte tillbaka till LA idag och hade bestämt mig för att sätta in högtalarna i hatthyllan.

Självklart glömmer jag kameran hemma, men tänkte för mig själv Äh! jag får använda mobilen istället.
Var en jättebra idé tyckte jag... men jag glömde fota med den också så ni får se bilder på det färdiga resultatet istället.


Har limmat fast kablarna med smältlim, eftersom den första klicken
ska tåla lite mer fick den bli jättestor. ^^



Dagens snilleblixt! Borrade hål i den utstickande plasten som agerar "gångjärn"
för hatthyllan och drog kablarna den vägen istället på så vis är de inte ivägen.



Hade köpt en snabbkontakt på Kjell & Co, det är den som är påklämd här.
Bara att dra isär och sen kan man lyfta ut hatthyllan. :)
Den gör att det inte riskerar bli kortslutning när sladdarna är urdragna.


Skulle också fotat hur det ser ut ovanifrån, men glömde det också. *DOH!* Så jag får återkomma med en sådan bild. :)

Är sjukt nöjd över min installation idag, den snyggaste jag någonsin gjort faktiskt.

Material för dagen;
7cm krympslang (syns på bild 2 och 3)
Snabbkontakt från Kjell & Co, art. nr. 37333
Smältlim
Silver- och maskeringstejp som förbrukningsmaterial

Resten var monteringsdetaljer som följde med högtalarna.

UPPDATERING


Slutresultatet. Ser i stort sett original ut! Låter man hyllan lyftas med luckan så syns
inte kablarna, bara snabbkopplingen. :)
2009-09-09 @ 00:25:45 Geeky stuff Permalink


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!